Web, ktorý očakáva návštevnosť musí prejsť kvalitnou optimalizáciou

V súčasnosti sa k propagácii alebo snahe oboznámiť širokú verejnosť s konkrétnou podnikateľskou činnosťou a službami používa priestor, akým jeinternet. V takom prípade je dôležitý predovšetkým obsah (content), návštevnosť a viditeľnosť. O všetky tieto tri podstatné faktory sa postará úkon optimalizácia webových stránok, známejší pod skratkou SEO (Search Engine Optimization).
Prečo je dôležité obsah, respektíve stránku optimalizovať?Notebook, ruky na klávesnici.jpg
Z jedného prostého, avšak zároveň zložitého dôvodu. Tým sú internetové vyhľadávače (Google, Bing, Seznam, apod.) A vieme, že ide o cestu častého hľadania mnohých dotazov, služieb, tém, otázok,.. v nejednom prípade vyhľadávač poskytuje ako prvé výsledky práve web, ktorý ponúka konkrétne služby alebo tovar súvisiace s hľadanými výrazmi.
A pokiaľ konkrétna stránka nie je pre tieto vyhľadávače dostatočne optimalizovaná (na základe množstva faktorov), nebude do vyhľadávania zaradená, respektíve bude sa nachádzať vo výsledkoch až kdesi vzadu. To je pre návštevnosť webu rana nožom do srdca. A tomu sa mnohé, vlastne všetky stránky pokúšajú vyhnúť. Tým vzniká boj o prvé priečky, avšak kvalitne a kompletne vykonanou optimalizáciou má šancu držať prvé miesto aj začínajúci web, kedy je však dôležitou súčasťou už zmienený obsah.

  • Ten sa vytvorí pomocou textových článkov, ktoré musia spĺňať isté kritériá (nadpis, odsek, štruktúra,..).

K tvorbe takýchto článkov je dôležité už vopred poznať kľúčové slová, aké následne budú do článku z hľadiska efektivity a návštevnosti zahrnuté. Kompletné SEO však pozostáva z množstva úkonov a nástrojov, pričom musí pracovať s vonkajšími ako aj vnútornými faktormi.Mladá žena a notebook.jpg
K on-page (vnútorným) faktorom sa napríklad radia: Obrázky, kľúčové slová, čitateľnosť a atraktivita textu, H tagy, titulky a skrátka práca s vnútorným prevedením webu. To značí tiež optimalizáciu rýchlosti alebo kompatibilitu pre mobilné zariadenia.
K off-page (vonkajším) faktorom následne zaradíme: Prácu na sociálnych sieťach, tvorbu spätných odkazov či vzájomné prepojenie linkmi. Teda aktivity mimo vášho webu.