Propagujte, predávajte, vyberte si správnu reklamu

Neviete, ktorá z foriem reklám v online priestore je tá pravá pre vás? V podstate to môže byť ktorákoľvek z nich. Keďže naša malá rodinná firma, ktorá podniká prednostne cez webové stránky, malá tú česť so snáď všetkými druhmi reklamy, rozhodla som sa vám priniesť taký malý, rýchly a laický pohľad na to, čo je, a čo skutočne nie je efektívne. Teda, aspoň z môjho osobného a súkromného pohľadu.
Nápis SEO so šípkou
PR články
Začnem tým, čo je podľa mňa TOP. Sú to PR články Seolight.sk, a to hneď z niekoľkých dôvodov. V porovnaní s inou reklamou je táto lacnejšia. Jej príprava a zhotovenie trvá kratšie a čo je asi najpodstatnejšie, ľudia milujú čítať. Viem, hovorí sa, že nie, ale v skutočnosti na internete ľudia hlavne čítajú. Samozrejme, aby taký PR článok skutočne splnil svoju funkciu, musí vyť urobení dobre. To už je ale iná téma, o ktorej by ste si však taktiež mali aspoň čo – to naštudovať. To len taká malá rada bokom.

Video reklama
YouTube a Facebook patria k veľmi mocným médiám, preto je škoda ich opomínať. Reklama spracovaná do formy videa je extrémne efektívna, avšak, musí byť tiež urobená dobre. No a dobre urobená video reklama už niečo stojí, niečo stojí konkrétne jej výroba. V tomto smere by som vám teda poradila najmä to, aby ste si dopredu zhodnotili, či máte financie na skutočne kvalitnú video reklamu. Lebo ak nemáte, tak do nej nechoďte. Trápna a lacná reklama v tejto podobe vám môže skôr uškodiť, ako pomôcť.Nápis Google, na ktorý je namierená lupa

SEO reklama???
Viem, mnohí možno SEO nevnímajú ako formu reklamy, podľa mňa (a nielen podľa mňa) však ide o reklamu ako každú inú. Rozdiel spočíva v tom, že ide o dlhodobú formu propagácie. Takže, ak by ste sa rozhodli staviť na SEO, je to podľa mňa dobrý nápad, avšak iba vtedy, ak si nájdete dobrú agentúru, a ak ste na SEO ochotní pracovať dlhodobo. Vtedy ide o skutočne výhodnú (po finančnej stránke) a aj efektívnu formu reklamy.