Návštevnosť webu je silným faktorom marketingového úspechu

V prípade, ak je človek vlastníkom internetovej stánky a požaduje od nej istý finančný (alebo iný?) zisk, musí ju navštevovať čoraz vyšší počet užívateľov a na danom webe vykonávať rôzne aktivity (vytvoriť objednávku, kliknúť na reklamu, vyplniť dotazník, atď). Teda efektivita stránky sa nezaobíde bez jej návštevnosti.rozbitý monitor.jpg

  • A tu môže vzniknúť problém. Konkrétny web môže byť skutočne prehľadný a so zaujímavým obsahom, ale ak ho bežní užívatelia nenájdu,… je to veľká škoda.

Najsilnejším faktorom efektivity stránky je tak návštevnosť. Tá sa však nezaobíde bez úpravy a propagácie do podoby, aby mala v najznámejších vyhľadávačoch čestné, respektíve čo najvyššie miesto. Tým pádom ju zbadá viac užívateľov. K tomuto účelu je potrebné využiť všetky prostriedky týkajúce sa optimalizácie stránky pre webové vyhľadávače. Tento postup alebo služba je známa pod anglickou skratkou SEO ( Search Engine Optimization).
Z tohto smeru ide v podstate o jediný najefektívnejší postup, na ktorý sa dnes špecializuje niekoľko odborníkov. Výber tak môže ovplyvniť aj seo cena.
Takýto postup sa nezaobíde bez voľby vhodných, čiže najrelevantnejších kľúčových slov.seo hledání.png
Kľúčové slová sú výrazy alebo jednotlivé slovo, ktoré zadávate do vyhľadávača (napr. do Googlu) a ten vám následne poskytne relevantné odkazy na webové stránky. Preto je z pohľadu efektivity, ale aj istej logiky potrebné, aby kľúčové slová zodpovedali téme daného webu. Teda ak sa konkrétny web zaoberá napríklad predajom bicyklov, kľúčové slová by mali zodpovedať tejto tematike.
Okrem kľúčových slov sa pod efektivitu optimalizácie podpisujú aj mnohé iné on-page a off-page faktory. V skratke môžeme použiť túto charakteristiku:

  • Pod on-page faktory sa podpisujú aktivity, čo sa odohrávajú na vašom webe
  • Pod off-page faktory sa podpisujú tie, ktoré sa o návštevnosť zapríčiňujú mimo vášho webu