Existuje vôbec nejaká nespoplatnená reklama či forma zviditeľnenia na internete?

Existuje v online marketingu vôbec nejaká šikovná forma prezentácie a zviditeľnenia okrem toho, aby sme boli prioritne odkázaní len na druh spoplatnených reklám, respektíve na PPC?
Je tu ešte ďalší veľmi efektívny spôsob, ktorý si však vyžaduje trpezlivosť a v neposlednom rade ide o pomerne rozsiahly proces, ktorý nazývame ako optimalizácia pre vyhľadávače (SEO).
Prioritou úkonov známych ako SEO (Search Engine Optimization) je predovšetkým dostať váš web na čo najviditeľnejšie, respektíve najvyššie umiestnenie vo výsledkoch internetových vyhľadávačov. U nás sa k tým najpoužívanejším primárne radí Google, ale pomerne známy je tiež Seznam. V oboch prípadoch sú princípy podobné.Macbook, tablet
Za to, že sa vaša stránka takouto organickou formou dostane na popredné miesta vo výsledkoch sa prakticky nič neplatí, nakoľko ide o prirodzené zviditeľnenie, ktoré usporadúva „googlebot“. Ten v tomto prípade hľadí na kvalitné a relevantné výsledky k hľadaným výrazom, čiže nie je to merané peniazmi a poplatkami. V takom prípade ide o inú formu tkzv Google reklamy. V našej situácii však vravíme o prirodzenom poskytnutí výsledkov hľadania, pričom vysoké umiestnenie je v tomto prípade možné docieliť úpravou vnútorných a vonkajších faktorov stránky.
Dohliadať na tieto faktory si žiada pomerne náročné postupy a nástroje, ktoré je v nejednom prípade vhodné zveriť do rúk odborníkom v danom obore.

  • Takisto je známe tvrdenie, že kvalitne vykonané seo dokáže byť veľmi efektívne, avšak ak je vykonané chybným spôsobom a napr. vystavené penalizácii, má pre web a jeho zaradenie dosť negatívne až fatálne následky.

SEO, biznismen
Vo všeobecnosti ale ide o nástroje, aké sa stávajú prakticky potrebným základom, ak chcete byť vy, vaše služby a najmä vaša internetová stránka na webe viditeľní. Takáto pozícia sa následne postará o rastúcu návštevnosť, v neposlednom rade o požadované konverzie.